Branding - Jackie van Laren
Roman
Deel zes van de Eilandliefde- serie
Tjerk Boomsma, is
naast een boom van een kerel ook nog eens leider van de reddingsbrigade,
ex-militair, eigenaar van Pension Westerveld, maar ook degene waar iedereen van
het eiland op leunt wanneer er problemen zijn. Tjerk neemt alle problemen op
zijn stevige schouders en probeert voor iedereen een passende oplossing te
vinden. Maar met zijn 44 jaar twijfelt hij soms of zijn leven hem niet voorbijgesneld
is, dat hij zichzelf vergeten is tijdens het problemen oplossen van anderen.
Maar wanneer er een nieuwe verrassende bewoner op het eiland verschijnt, is er
terug een sprankje hoop voor Tjerk. Misschien kan hij zijn gemiste kansen toch nog grijpen?
Welkom terug op het eiland! Met dit zesde en laatste deel van de Eilandliefde- serie, neemt Jackie van Laren je mee in het leven van Tjerk Boomsma. Ondanks het een tijdje geleden was dat ik de voorgaande vijf delen gelezen had, kon ik moeiteloos terug inpikken. Ik voelde me weer thuiskomen op het eiland, tezamen met de typerende schrijfstijl van Jackie van Laren. Branding is net als de voorgaande delen vlot en aangenaam om te lezen en doorspekt met humor. Ik als Vlaamse, kan enorm genieten van de Hollandse uitdrukkingen en grapjes. Heerlijk vind ik dat! Het verhalende gedeelte wordt ook steevast afgewisseld met intermezzo's tussen de vrienden van de groep van de Grote Vis. Branding is perfect afzonderlijk te lezen van de andere delen, maar natuurlijk heeft het wel een meerwaarde als je ze in volgorde leest.
Voor mij kan het bij een boek van Jackie van Laren nooit misgaan, en zo ook niet bij deze Branding, genoten!
Specificaties
Uitgever: Boekerij
Prijs: Paperback €17,99 E-book €9,99 Luisterboek €14,99
Publicatiedatum: 28 juni 2022
Aantal pagina's: 416
ISBN: 9789022595343
Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.